• Persoonlijke benadering
  • Individuele sessies
  • Up-to-date kennis
  • In praktijk bewezen technieken

« Terug

7 tips om dadelijk meer te bewegen op werk

trap calorie.jpg24 jun

Beweeg op je werk eenvoudig meer


Als je de hele dag op kantoor zit beweeg je weinig. Je loopt hooguit een keertje naar een andere afdeling of je haalt een kop koffie maar echt aan de aanbevolen hoeveelheid stappen kom je niet op een gemiddelde werkdag. Daarnaast is er altijd wel iemand jarig en staat er altijd een pot snoep op de balie of op de hoek van een bureau. Alles bij elkaar maakt het dat een kantooromgeving niet echt de makkelijkste omgeving is voor een gezonde leefstijl.

7 tips om meer te bewegen op het werk


Met deze 7 tips kom je op een werkdag makkelijker aan het gewenste aantal stappen per dag:
1. Stap een halte eerder uit of parkeer je auto verder weg van kantoor. 
2. Maak een wandeling tijdens de lunch. Vooral met lekker weer erg aan te raden. Voor je het weet heb je 4000 stappen meer gezet.
3. Drink voldoende water. Haal eens vaker wat te drinken voor jezelf en voor je collega's.
4. Ga op een andere verdieping naar het toilet. Ga dan uiteraard wel met de trap.
5. Blijf tijdens het bellen niet zitten. Sta op en ga een beetje rondlopen. Ook het lezen van mail op tablet of telefoon kan lopend. 
6. Leg je sportkleding alvast in de auto, dan kan je na het werk meteen door naar de sportschool. Daarna kun je met een gerust hart op de bank bijkomen van je werkdag en je training.
7. Zorg ervoor dat je altijd verantwoord eten en gezonde snacks bij je hebt om te voorkomen dat je gaat snaaien of je hand te vaak in de pot met snoep zit. Goede voorbereiding is het halve werk!

Opdracht


Ga aan de slag met bovenstaande punten en kijk eens hoeveel extra stappen jij hiermee kunt behalen op een dag.

Wil jij graag meer begeleiding door onze lijfstijlcoach?

Onze leefstijlcoach gaat je helpen met gedragsverandering om je gezondheid te bevorderen. Het kan gaan om lichamelijke activiteit bevorderen, slaapgedrag verbeteren, stoppen met roken, minder alcohol drinken, gezonde voeding eten, gezondheidsvaardigheden aanleren enzovoort. Op basis van jouw wensen en mogelijkheden wisselt de leefstijlcoach zijn adviezen, huiswerkopdrachten, focusinterventies en voortgangsmetingen systematisch af. 

Contact opnemen

« Terug

Scroll naar boven